روبات کودک ماهر(ترم A)

 

سن مناسب برای شروع آموزش 

اخیرا آموزش ساخت ربات در کشور های مختلف در گروه های سنی6 سال به بالا  رواج پیدا کرده است.  آیا این سن برای شروع کار آموزش رباتیک مناسب است؟ ابتدا باید بدانیم در ساخت ربات ها در هر سن، اهداف گوناگونی تعریف شده است و اصولن در سنین پایین، آموزش مفاهیم پیشرفته نمیباشد.
معمولا در گروه های سنی پایین هدف از آموزش روباتیک افزایش مهارتهایی همچون تمرکز , قدرت دست , خلاقیت , تجسم فضایی  ، اعتماد به نفس و خود باوری … میباشد. درسن 7 الی 15 سال  ما بیشتر بر مفاهیم مکانیکی ملموس مانند حرکت،انتقال نیرو و مکانیزمهای ساده و ساخت سازه های متحرک مکانیکی غیر هوشمند تمرکز خواهیم داشت.

 آموزش در آموزشگاه ها،دانشگاه ها و مدارس

شرکت و آموزشگاه فنی و حرفه ای روبیان از سال 1375 مشغول فعالیت در زمینه آموزش رباتیک در مدارس و مراکز آموزشی بوده است. این آموزشگاه با بهره گیری از اساتیدی مجرب و متخصص امکان اعزام نیرو به مراکز متقاضی جهت آموزش دوره ی رباتیک برای دانش آموزان در سطوح مختلف را دارد.
همچنین این شرکت این امکان را دارد تا مربیان معرفی شده از سوی مراکز آموزشی را چنانچه دارای شرایط لازم باشند در دوره های آموزشی خود پذیرش نمایند تا این عزیزان برای تدریس در دوره های رباتیک آماده گردند.
مهمترین هدف دوره های آموزشی روبیان یادگیری بر پایه آزمایش و بازی در قالب الگوی آموزشی STEAM میباشد.

ابزار مناسب برای آموزش رباتیک

شیوه های متفاوتی برای آموزش رباتیک در دنیا وجود دراد که شامل استفاده از قطعات و انواع پک رباتیک و ساخت در محیط کارگاهی میباشد. هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی میباشد و شرکت های معتبری در دنیا وجود دراد که هرکدام به یکی از این شیوه ها آموزشهای خود را ارائه میدهند.
در روش اول آموزش رباتیک خطرات محیط کارگاهی حذف میگردد و سرعت ساخت بالا میرود و همچنین هزینه ها ساخت ربات پایین خواهد آمد اما مهمترین مزیت در شیوه ساخت کارگاهی این خواهد بود که شما میتوانید ایده های شخصی خود را بدون محدودیتهایی که استفاده از المانهای آماده ایجاد میکند بسازید.
اما در واقع استفاده از این دو روش به تنهایی مناسب نخواهد بود و بهترین شیوه ترکیب این دو شیوه برای آموزش رباتیک خواهد بود. در واقع در مراحل اولیه آموزش و سنین پایینتر استفاده از روش اول و یادگیری مفاهیم پایه در زمانی کوتاه و با افزایش مهارتها و افزایش سن دانش پذیران استفاده از روش ساخت کارگاهی توصیه میشود. 

پک ویژه کودک ماهر روبیان

خرید بسته SMART کودک ماهر

این بسته برای 3 ترم طراحی شده و نیازی به تهیه اقلام و یا پک های تکمیلی نمی باشد

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 45 روز

سطح دشواری دوره: Basic

دوره Instructor

محمد رضا شه مرادی محمد رضا شه مرادی نویسنده

ربات کودک ماهر ترم 1

689,000 

این دوره هیچ بخش ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *