دوره جامع مربیگری روباتیک (مکانیک و ساختار فلزی)

آیا کودکان و نوجوانان نیاز به مربی توانمند و به روز دارند؟ 

دوره های مربیگری ربات چه طیفی از علاقه مندان و فارغ تحصیلان را پوشش میدهد و از کجا باید شروع کنید؟ 

در دنیای امروز با پیشرفت فن آوری های نوین از کامپیوتر تا علم نانو و از پزشکی تا دانش فضایی بسترهای جدید و زیادی برای ابداع و خلق مهارت ها و دانش های تکمیل کننده بوجود آمده. یکی از این علوم دانش روباتیک میباشد که بر اساس گزارش سازمان جهانی ILO  و دیگر نهاد های علمی جزء 10 صنعت برتر جهان بشمار میرود.

در حالی که روبات های صنعتی جهت استفاده در صنایع و علوم گوناگون بکار میروند ،گسترش روباتیک آموزشی توسط سازمان های مهارت آموزی و دانش گستر مورد اهمیت ویژه ای قرار گرفته.سالهاست که علوم روباتیک علاوه بر تدریس در دانشگاه ها ، کودکان تا جوانان را مورد خطاب و پوشش خود قرار داده و بیش از دو دهه طراحی استانداردهای جهانی که توجه خاصی به سطوح پایین جامعه دارد تغییرات چشم گیری بوجود آورده.

روباتیک آموزشی میبایست پایاپای دیگر علوم قدم بردارد و با بکارگیری ابزار و دانش جدید در رفع نیاز جامعه بشری تلاش کند.در همین راستا تیم آموزشی روبیان از بهترین و کاملترین ابزار در انتقال این دانش استفاده  میکند و با تولید و بکارگیری محصولات روز در تلاش است که همزمان با آخرین سیستم های آموزشی دنیا قدم بردارد.  

این موضوع در همه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به وضوح قابل مشاهد است. در ایران هم که یکی از پیشترازان آموزش روباتیک در حوزه کودک،نوجوان و جوانان میباشد مستثنا نبوده و شرکت ها و نهاد های آموزشی فروانی برای گسترش و به روز نگه داشتن آن تلاش کرده اند.این موسسات همزمان با طراحی کتب درسی ، محصولات سخت افزاری و برنامه های کامپیوتری در این خصوص رشد و پیشرفتی قابل قبول داشته اند. روبیان طی 24 سال فعالیت مداوم همواره در پی آن بوده تا به گسترش و رشد دانش روباتیک خدمتی هر چند کوچک ولی شایسته به هموطنان خود کرده باشد. 

در همین خصوص ما همواره کوشیده ایم که با طراحی دوره های مربیگری روباتیک جهت پاسخگویی و ارتقاء دانش هموطنان محترم قدم برداریم، روبیان در این دوره ها از آخرین فن آوری ها استفاده کرده تا مربیان بتوانند پس از فارغ تحصیلی به راحتی آموزش های لازم را به کودکان 7 الی 15 سال را انتقال دهند.

چرا نیاز به دوه های مربیگری روبات همیشه احساس میگردد؟

امروز آموزش علوم روباتیک بصورت کاربردی و هدفمند که بر پایه علم فیزیک و دانش مکانیک باشد امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و برای برآورده کردن و ساخت دانش پایه در کودکان و نوجوانان بایستی آنها را با ساختار فیزیکی و حرکتی روبات ها بر اساس اصول علمی و مهارتی آموزش داد.

گروه آموزشی روبیان معتقد است که اگر دانش مکانیک را آموزش ندهیم و ابتدا به ساکن از دروس الکترونیک و در ادامه برنامه نویسی شروع کنیم ، یکی از حلقه های اصلی ساختار آموزش در دانش روباتیک را جا انداخته ایم.

این موضوع مهم ، پیشرفت هدفمند دانش روباتیک را با چالش روبرو خواهد کرد و حلقه مفقوده میتواند یک خلع ذهنی در افراد علاقه مند از خود جا بگذارد.

تیم آموزشی روبیان با همکاری اساتید دانشگاهی و الگو برداری از نخبگان علم روباتیک و روش های جدید آموزشی که خود به آن دست یافته ، دورهای مربیگری مکانیک روبات را با استفاده از محصولات روز دنیا  و طراحی شده برای این دانش  در اختیار دانشجویان و فارغ تحصیلان قرار داده است.

این دوره ها بصورت فشرده (مجازی و حضوری) بشکلی طراحی شده اند که افراد واجد شرایط پس از گذراندن آنها میتوانند به راحتی به کودکان و نوجوانان آموزش دهند و در مراکز مختلف آموزشی قابل ارائه میباشند.

گسترش جمعیت جهان : با افزایش و متراکم شدن جمعیت جهان ، بسیاری از مدارس و آموزشگاه های مهارت آموزی مجبور شده یا خواهند شد که به یادگیری از راه دور و یا ترکیبی روی بیاورند . پلتفرم ROBOcode VR (پیچ گوشتی من کجاست ؟) به طور خاص برای رفع نیاز کارآموزان و ادامه یادگیری STEAM در هر مکان کار آمد است.

پیشنهاد و  راه حل ما چیست؟ : پیچ گوشتی من کجاست یک پلت فرم و روش آموزشی رایگان و مبتنی بر ویدئو میباشد که  تجربه ساخت سازه های استاتیک،داینامیک و برنامه نویسی را چه در مدرسه و چه در خانه برای دانش آموزان مهیا میکند. در این سیستم ربات میتواند در یک سری زمین های بازی منحصر به فرد عمل کند و به کارآموزان و دانشجویان امکان ساخت و ساز و حل مسئله را به صورت تکرار و با حلقه بازخورد فوری برای طراحی پروژه خود بدهد.

طرح پیج گوشتی من کجاست ؟ به معلمان فرصت میدهد که برای درگیر شدن درس و پروژه با روش خونه به خونه و یا  آقا اجازه من بگم یاد دهی را وارد منازل شما کنند. ما از طریق فیلم های کار عملی و یا تدریس با ویدئو چت واتس آپ یا گوگل میت شرایطی قابل پذیرش را به فرزندان شما هدیه میکنیم.

همچنین گزینه هایی برای اجرای مسابقات در منزل در این سیستم گنجانده شده که همشریان شیرازی میتوانند روباتیک را کنار فرزندان خود بیاموزند.

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه میتوان بی تفاوتی دانش آموزان را کنترل کرد؟ آیا دانش آموزان حضور دارند ، اما از نظر ذهنی با تدریس و مطالب ارائه شده درگیر نیستند؟ چگونه ذهنیت آنها را تغییر دهیم؟ چگونه دانش آموزان از یادگیری هیجان زده می شوند؟ در پاسخ باید بگوییم که شما می توانید با ایجاد یک کلاس درس بصورت کار عملی آنها را به آینده هدایت کنید،با همکاری و همراهی ما مسیر بازی و تفریح را برای آنها با روش STEAM شروع و به آنها نشاط ، شادابی ، فن آوری ، مهندسی ، هنر ، علم و ریاضیات را بیاموزیم! آیا باور دارید که ممکن است فرزندان ما بهترین ساعت های عمر خود را در کنار کنسول های بازی سپری کنند و این در حالیست که دیگران با مهارت آموزی همراه تفریحات آموزنده در حال پیشرفت هستند ؟ آیا این موضوع شما را نگران نمیکند ؟

( STEAM چیست؟) اغلب مراکز آموزشی در دنیا و کشور های توسعه یافته سیستم آموزشی خود را بر پایه STEAM بنیان گذاری و در این راه سرمایه گذاری های زیادی کرده اند. امروزه کشور های مانند فلاند ، آلمان ، ژاپن ، کانادا ، استرلیا ، کره و  آمریکا از پیشتازان این سبک آموزشی میباشند و در حال حاضر بیش از 100 کشور دنیا این روش را برای کودکان ، نوجوانان ، جوانان و دانشجویان دانشگاه ها بکار برده اند. آموزشهای مهارت بنیان با پیروی از رویکرد: علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات(STEAM: Science, Technology, Engineering, Art , Mathematics) را استیم میگویند.

خود آموز روباتیک “” آقا اجازه من بگم “”یک روش جدید و موفق آموزش رباتیک در شیراز می باشد که بر اساس تجربه چندین ساله اساتید روبیان برای  4 گروه سنی کودک ، نوجوان ، جوان و بزرگ سال طراحی و پیاده سازی شده ، این طرح برای اولین بار رباتیک را به روشی متفاوت در هر نقطه از شهر شیراز و کل کشور آموزش میدهد.

 تغییراتی وجود دارد که می توانید در کلاس فرزندان خود ایجاد کنید،که تأثیر فوری بر دانش آنها خواهد داشت.ما در این سیستم آموزشی مهارت آموزان را به چالش می کشیم که به راحتی و با سرعت بتوانند در منزل آموزش های روباتیک را فرا بگیرند و خود را برای ساخت سازه های خلاقیتی و رقابتی آماده کنند.با ما همراه باشید تا دقیقاً شکل ظاهری شما را نشان دهیم .

با استفاده از این روش ها ، شما اطلاعات مهمی را خواهید آموخت : 1 – چگونگی ایجاد مالکیت دانشجویی و دانش آموزی 2 – توانایی انجام کار های مهارتی 3 – اجازه دادن به دانش آموزان برای ایجاد اردو های آموزشی 4 – خود باوری همراه کار گروهی 5 – ایجاد اعتماد به نفس و تکیه به توان خود.

چگونگی کمک به دانش آموزان در ایجاد خودکارآمدی و نشان دادن آنچه را که در مدرسه می آموزند در دنیای واقعی اجرا کنند و نحوه ایجاد یک کلاس دانش آموز محور و حتی موارد دیگر، می تواند از خصوصیات بارز سیستم آموزش روباتیک ما بحساب آید. وقتی تصمیم دارید چیزی را یاد بگیرید ولی نمیدانید چگونه باید آن را انجام دهید ، ما از شما دعوت می کنیم در این دوره ها شرکت کنید ، و یک کلاس درس از آینده برای خود و فرزندتان بسازید!

اطلاعات دوره

دوره Instructor

محمد رضا شه مرادی محمد رضا شه مرادی نویسنده

مکانیک (A6 الی A1)

49,000,000 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *